Legfőképpen a sportvitorlásokra gondoltunk akkor, mikor a hibákról beszélünk. Nilván való, hogy csak az hibázik, aki csinálja. Ez pedig egy kiemelkedően nehéz sport, mivel eg kis figyelem kihagyás kell és máris itt a baj.
Nem egy mai sportól van szó esetében, hiszen Az első dokumentált vitorlásversenyt 1661 szeptemberében rendezték, II. Károly angol király versenyre hívta ki a yorki herceget, a Temzén Greenwich és Gravesend közötti 23 mérföldes versenyt az angol király nyerte. A sportvitorlázás a 19. század végén vált népszerű sporttá. Angliából elterjedt sportvitorlázásnak királyi követője volt I. Péter orosz cár is.
Az Osztrák–Magyar Monarchia idején az Adrián több hajóépítő cég és vitorlázó egyesület is működött. A legeredményesebb magyar tengeri versenyző Battyhány Ödön volt, aki kétszer első lett a Temze-torkolat előtti versenyeken, 1870-ben megnyerte a Csatorna-versenyt és az angol királynő három díjából is sikerült kettőt elnyernie; sportsikeri elismeréséül megválasztották a Royal Albert Yacht Club kapitányának.
A Balatonon bár régóta használtak vitorlásokat halászatra, sportcélú hasznmosításuk csak lassan terjedt el. Festetics Pál 1760-ban Fenékpusztán létesített hajógyárat holland és olasz hajóácsok alkalmazásával, itt készült az első ismert magyar hajó, a Phönix, amelyet 1797. július 16-án avattak fel. A vitorlázást egy gőzhajó indította be érdekes módon itt, Széchenyi István hozatta a legendás Kisfaludyt a Balatonra, és ennek legénysége kezdte el a vitorlás-versenyzést.
1867-ben létrejött a Balaton-Füredi Yacht Egylet, mely mindennek a megalapítója volt a magyar tengeren.
Manapság már virágzik a hobbi, így télen az igazi vitorlázóknak már ég a tenyerük ,annyira mennének ki a vízre. Azonban erre még várniuk kell.
Addig nézzünk néhány bakit, a már korábban említett figyelmetlenségből fakadóan!
Forrás: wikipedia, youtube.com
Kommentek